Alla inlägg den 5 december 2012

Av Anna - 5 december 2012 08:18

- Klara, sätt dig på din plats! ropar fröken. 

Jaså nu märker fröken vad Markus och Klara håller på med. Klara går otacksamt tillbaka till sin plats. Jag rynkar på pannan. Klara glor irriterat på mig. Det ser ut som om hon typ tänker: "Du ska inte få min Markus, nej. Jag hörde när du frågade chans på honom förre året. Och den stunden kommer jag aldrig, någonsin, aldrig, glömma! Jag hörde också när Markus nobbade dig och sa att han aldrig kommer bli tillsammans med dig. Vad som än händer faktiskt!" 

Jävla taskig fundering man skulle vilja säga till en oskyldig liten varelse som jag.

Till slut börjar fröken prata om grodor.

- Vet, du, Markus, hur en grodas inälvor ser ut? Kom och rita det på svarta tavlan. Ta med dig tre kompisar så dem kan hjälpa till också.

Markus går långsamt fram till tavlan.

- Jag väljer Klara, Oskar och Anna.

Wow, jag är riktigt förvånad över att Markus valde mig. Inte konstigt att han valde Oskar och Klara också. Markus och Klara är ju ihop. Och Markus och Oskar är bästa vänner, kan man säga. Dem två umgås ganska mycket med varandra. Men jag är också en bra kompis till Markus då, eller? Eller, kanske jag är något ännu bättre...? Hans flickvän.

Markus ler och ger Klara den vita kritan. Jag suckar djupt. Klara gör en avundsjuk grimas till mig. Som om hon är bättre än mig ungefär. När Klara ser att jag grejar med något annat (jag pillar bara på en penna som är på lärarens bord), tar Klara kritan och håller den hårt och stadigt. Hon siktar mot mitt ansikte, utan att jag märker det. Klara ritar med en svart krita denna gången, i mitt ansikte och skriver: "PORR". Jag börjar storgråta och springer ut i korridoren. Jag går in i damernas toaletter. När jag torkat bort det mesta av den svarta texten från kritan ser jag att Markus står där oskyldigt. 

- Förlåt för Klara, säger han blygsamt. Du vet att hon kan vara sån.

Både jag och Markus sätter oss på trappan. Vilken tur att ingen annan är här i korridoren. Det är bara jag och Markus... Markus lutar sig fram och kysser mig rätt på läpparna. 

MIN DRÖM HAR GÅTT i UppFYLLELSE

Vi hånglar till och med! Ganska länge hånglar vi också.


/Ann@ ♥


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag heter Anna och jag skriver olika noveller här på denna bloggen. Jag kanske kommer ändra själva utseendet och färger på bloggen ofta! Läs? :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur ofta läser du min novell?
 Varje timme.
 Aldrig.
 Varje dag.
 Första gången dör mig nu.
 En gång i månaden.
 En gång om året.
 En gång i veckan.
 Annat.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards