Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

Annas liv - Kapitel 1

Av Anna - 28 oktober 2012 19:46

Jag vill inte förlåra Leo. Ni kanske undrar vem Leo är? Jo, det är nämligen min söta hund som är Leo. Jag kommer aldrig lämna honom, och han kommer aldrig lämna mig. Men jag har ju inte frågat honom precis, men jag har i alla fall lovat mig själv och honom det. Att jag aldrig någonsin ska lämna honom.

- Kommer du? frågar Karro och håller armarna i kors.

Karro är min bästa vän. Hon stöttar mig i vårt och tort. Hon väntar på att jag ska bli klar med allt tänkade med Leo. Vi ska gå till bussen, och sedan åka till skolan.

Jag klappar Leo och ger honom en släng-puss. Sedan går jag och Karro i kylan till skolbussen. Jag och Karro bor ganska långt ifrån skolan, det är därför vi åker buss. Och det är ju så härligt att bo ute på landet! Man kan nästan göra vad man vill, och man kan ha hur många djur som helst. Och min familj har ju en gård så dem mjölkar kor. Så vi har får och grisar också. Och en hund och en katt såklart. Men hunden gillar jag mest av allt. Leo. Älskar han, som sagt. Karro får bo hos oss. Hennes pappa är sorgligt nog död... och hennes mamma ligger på sjukhus för hon har bröstcancer. Hon har tappat hår och naglar. Jag, Karro och hela min familj stödjer Rosa Bandet. Jag tycker så synd om Karro. Och hon kan ju inte bo alldeles ensam så hon får bo hos mig och min familj!

Min familj består av mig, Anna, min mamma Karin, min pappa Klas och min störiga lillasyrra och min störiga lillebror. Och sedan är det ju Karro också. Henne får vi inte glömma!


/Ann@ ♥

 
 
Filippa :P

Filippa :P

29 oktober 2012 07:24

Skönt med lite bondliv, va? Då kan man ju som sagt ha hur många djur man vill nästan. Men om man har för många kanske det kommer bli kaos? ;)

http://novellochsagor.bloggplatsen.se

Anna

29 oktober 2012 07:27

Lantlivet är alltid lika skönt, ja. Djur är bara bäst i så fall. Jag tror att det kommer bli kaos för många bönder om dem har många djur. Men om jag skulle bott ute på landet skulle det INTE blivit kaos kan jag säga dig!
Hej då Filippa och tack för din kommentar!

/Ann@ ♥

 
snyggingen123star c':

snyggingen123star c':

29 oktober 2012 07:29

Bra novell ;) Skriv kapitel 2 snart tack >C":

http://mspstarxd.bloggplatsen.se

Anna

29 oktober 2012 07:31

Okej, snart ska jag det! Tack förresten.
Ska kika in på din blogg och läsa lite först, sedan ska jag nog skriva.
Hej då och tack för din fråga snyggingen123star!

/Ann@ ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 5 december 2012 08:18

- Klara, sätt dig på din plats! ropar fröken.  Jaså nu märker fröken vad Markus och Klara håller på med. Klara går otacksamt tillbaka till sin plats. Jag rynkar på pannan. Klara glor irriterat på mig. Det ser ut som om hon typ tänker: "Du ska inte ...

Av Anna - 29 oktober 2012 07:33

Till slut stannar bussen. Karro och jag kliver av samtidigt. - Vad ska du ha för lektion nu? frågar jag Karro medan vi går i korridoren till våra skåp. - Matte, du då? Jag tänker efter en stund, sedan kommer jag på: - Tror jag ska ha biologi....

Av Anna - 28 oktober 2012 19:30

Hej, ingen vet vem jag är tror jag! Men en väninna till mig tipsade mig om bloggplatsen.se, och jag skapade därför en blogg. Min lilla vän heter Filippa, kanske låter som ett barn men det är hennes namn. Hennes blogg heter novellochsagor.bloggplatsen...

Presentation


Hej! Jag heter Anna och jag skriver olika noveller här på denna bloggen. Jag kanske kommer ändra själva utseendet och färger på bloggen ofta! Läs? :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur ofta läser du min novell?
 Varje timme.
 Aldrig.
 Varje dag.
 Första gången dör mig nu.
 En gång i månaden.
 En gång om året.
 En gång i veckan.
 Annat.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards