Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Annas liv - Kapitel 2

Av Anna - 29 oktober 2012 07:33

Till slut stannar bussen. Karro och jag kliver av samtidigt.

- Vad ska du ha för lektion nu? frågar jag Karro medan vi går i korridoren till våra skåp.

- Matte, du då?

Jag tänker efter en stund, sedan kommer jag på:

- Tror jag ska ha biologi. Vi ska disikera en groda har jag för mig.

- Kommer du inte ihåg om ni ska disikera ett djur, särskilt inte en groda? frågar Karro och rynkar pannan.

- Ja..., säger jag misstänksamt.

Sedan går jag till mitt klassrum där biologin ska vara, och Karro går till det klassrummet hon ska vara och räkna matte. Usch, matte. Jag ryser bara över att tänka på det. Jag menar, vem gillar matte egentligen förotum matteläraren? Det är ju typ bara han/hon/dem som gillar matte. Ingen elev gillar matte, fast det kanske bara är några nördar då.

När jag kommer till klassrummet jag ska vara i ser jag redan några andra sitta på sina platser.

- Förlåt att jag kom försent, säger jag till fröken. Jag visste inte att vi började så tidigt.

- Du vet att vi alltid börjar kvart över 8. Ni kommer alltid till skolan klockan 8, ni får ha rast i en kvart och göra vad ni vill, NÄSTAN! Tänk på det jag sa, se så. Sätt dig ner bredvid Markus där borta.

Och ja! Markus är världens snyggaste kille. Jag har frågat chans på han en gång faktiskt. Men han sa nej, för då var han redan ihop med Klara. Det är fjortisen i klassen, jag hatar henne. Men nu är dem två inte tillsammans med varandra. Ska jag våga fråga honom igen? Vad händer om han skulle säga nej? Inget.

- Du, Markus, säger jag.

Markus nickar. Jag fortsätter:

- Kommer du ihåg den gången jag frågade chans på dig? Du sa ju om du någonsin skulle göra slut med Klara, så skulle du bli ihop med mig. Det kommer du väl ihåg väl, eller?

Markus kliar sig på pannan och säger:

- Ja, det kommer jag ihåg. Men jag och Klara är fortfarande tillsammans. Tyvärr, oavsett vad som händer kommer jag aldrig bli tillsammans med dig.

Markus vinkar till Klara. Plötsligt kommer Klara mot Markus och hånglar med han. Usch... Jag stirrar ilsket på Klaras bröst. Dem är så stora, snart kommer Markus säkert klämma på dem. Men, det är ju precis det han gör nu! Och fröken verkar inte märka nåt.


/Ann@ ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 5 december 2012 08:18

- Klara, sätt dig på din plats! ropar fröken.  Jaså nu märker fröken vad Markus och Klara håller på med. Klara går otacksamt tillbaka till sin plats. Jag rynkar på pannan. Klara glor irriterat på mig. Det ser ut som om hon typ tänker: "Du ska inte ...

Av Anna - 28 oktober 2012 19:46

Jag vill inte förlåra Leo. Ni kanske undrar vem Leo är? Jo, det är nämligen min söta hund som är Leo. Jag kommer aldrig lämna honom, och han kommer aldrig lämna mig. Men jag har ju inte frågat honom precis, men jag har i alla fall lovat mig själv och...

Av Anna - 28 oktober 2012 19:30

Hej, ingen vet vem jag är tror jag! Men en väninna till mig tipsade mig om bloggplatsen.se, och jag skapade därför en blogg. Min lilla vän heter Filippa, kanske låter som ett barn men det är hennes namn. Hennes blogg heter novellochsagor.bloggplatsen...

Presentation


Hej! Jag heter Anna och jag skriver olika noveller här på denna bloggen. Jag kanske kommer ändra själva utseendet och färger på bloggen ofta! Läs? :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur ofta läser du min novell?
 Varje timme.
 Aldrig.
 Varje dag.
 Första gången dör mig nu.
 En gång i månaden.
 En gång om året.
 En gång i veckan.
 Annat.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards